gearriveerd in Chiang Mai 11 augustus

27 augustus 2014 - Chiang Mai, Thailand

Ik word vroeg wakker in de trein en geniet van het mooie uitzicht en leg deze vast op de foto. Ik heb goed geslapen. Lisanne mijn boven buurvrouw was snel vertrokken. We stappen met zijn vieren uit en Esther en Daniëlle zetten hun reis voort richting Pai.
Lisanne en ik besluiten dat we samen naar de stad toe lopen om wat te gaan drinken en/of eten.
Wel vier keer wordt er getoeterd. Niet omdat we dames zijn, maar het zijn de taxi's die je graag ergens heen willen brengen.
We komen uit bij de Pingriver en nemen plaats op een bankje.
Op het bankje naast ons ligt een man heerlijk te slapen. Het is ook nog vroeg.
We drinken wat en nemen een kleine versnapering van onze eigen voorraad
We zijn gezellig in gesprek en na ongeveer een uur zijn we verder gaan lopen.
We komen echter niet verder dan 30 meter daar bevindt zich namelijk een coffeeshop.
We besluiten daar te gaan zitten en een kopje te doen. We hebben het gezellig en terwijl we koffie drinken laden we onze mobiel op. (uiteraard nadat we dit netjes hebben gevraagd)
We kletsen ons op weg naar het tweede bakje koffie.
En zie daar. Een prachtige vlinder gemaakt van melk in mijn kopje.
Ik vraag Lisanne of zij wilt weten waarom ik dit bijzonder vind.
Ze is benieuwd en ik vertel haar het verhaal achter de witte vlinder.

Ik schat dat we daar zo'n drie uurtjes hebben gezeten om vervolgens drie meter terug te lopen, naar het parkje waar we eerder zaten.
Hier hebben we een wortel en appel gegeten. Verderop nog een mooie tempel bekeken waar vrouwen niet op mochten. Ijsje gegeten en verder gelopen naar de stad. Daar pakte we een rode taxi. Die zijn goedkoper, je doet er alleen iets langer over en uiteraard afdingen!

We laten ons rijden naar het hotel wat Lisanne al had geboekt om te kijken of er nog ruimte voor mij is.
Het blijkt een prachtig hotel met zwembad.
De receptioniste heeft het over een kamer met andere delen en ik vraag of we samen en alleen op een kamer kunnen.
Dit blijkt mogelijk.
Het is een compacte kamer voorzien van een prima stapelbed.
We besloten na het neerzetten van de spullen om te gaan relaxen bij het zwembad, het is best vermoeiend zo'n reis.
Tegen de avond aan zijn we informatie bij het reisbureau gaan vragen om iets te ondernemen.
Het blijken Nederlanders te zijn en dat praat een stuk makkelijker.
We besluiten de trekking en abseilen niet te doen en gaan voor een dag olifanten verzorgen.
Volgens de Nederlandse dame van het reisbureau gaan ze geheel diervriendelijk te werk en gaat het grootste deel van het geld op aan de voeding vd olifant.
Daar vertrouw je dan ook op. Ik heb namelijk geen zin om op zo'n beest te kruipen als het te zielig voor woorden is.

Aan de overkant vd weg gaan we eten. Een vrouwtje staat buiten onder een afdak en maakt de lekkerste gerechten klaar voor nog geen euro.
Haar man bezit een tuktuk en we laten ons door hem maar de stad brengen.
Er is een Lady boy show, een echte aanrader volgens het reisbureau.
We lopen eerst nog over de nachtmarkt en Lisanne koopt een leuke roze broek en ik twee witte setjes voor mijn retraite.

De show begint en we zijn verplicht een drankje af te nemen en ik besluit een cola te nemen, aan het gezicht af te lezen is ze niet blij met mijn bestelling, deze toerist levert geen moer aan inkomsten op, zie ik haar/hem denken.
Ik geef aan er straks nog een te bestellen.

Het is een leuke spetterende show waarbij ook een man het podium op moet.
Het is een goed uitziende jongeman en hij laat het maar gebeuren.
Het gaat soms best ver maar het is vermakelijk om te zien.
Na mijn sprite (tevens tweede drankje, ach zij/hij lacht alweer een beetje naar me) zijn we nog over de markt gelopen en kocht Lisanne mooie souvenirs voor thuis.
Na onderhandelen over de tuktuk prijs zijn we op weg naar huis gegaan.
Het was een heerlijk relaxed dagje!

1. Mama:
    28 augustus 2014
    Wat een prachtig verhaal met de vlinder,net als Bang PaHan, hij blijft je volgen,waar je ook heen gaat,een bijzondere ervaring moet dit zijn. Love you mama
  2. Niels kroonenburg:
    4 september 2014
    echt top schat leuke foto,love you X
  3. Door:
    9 september 2014
    Ziet er onwijs gezellig uit liefje. Wat leuk om te lezen allemaal, zijn we toch een klein beetje met je mee. Gaaf hoor kanjer