Chiang Mai 13 augustus

4 september 2014 - Chiang Mai, Thailand

Na het ontbijt zijn we bij het zwembad gaan zitten. Met mijn zus gesproken op Skype en een klein beetje verbrand. Vooral Lisanne was op haar rug verbrand terwijl de zon amper leek te schijnen. Her reisbureau had ons gezegd dat je ook kon mediteren bij de tempel Wat Umong.  Lisanne vond het geen probleem om daarheen te gaan en een kijkje te nemen. We namen een lunch aan de overkant en Payut bracht ons naar de tempel. Hij vroeg of we bij ieder monument op de foto wilde voor zijn Facebook? !? pagina. Aangezien we gewoon onze kleren aanhielden stemde we beide toe.

Uiteraard vroegen we hem ook op de foto. Daar voelde hij zich enigszins ongemakkelijk bij, het werd hem namelijk bijna nooit gevraagd. We voerde de vissen, bezochten de tunnels en knielde neer voor de Buddha om gezamenlijk te bidden/te wensen, foto's te maken en informatie inwinnen voor de meditatiecourse. Op de terugweg kwamen we in de file te staan. De tuk tuk is minstens 10 keer afgeslagen, maar dat kon geen kwaad volgens Payut. Op een gegeven moment kreeg ik er de slappe lach van. Tijdens de taxi rit reed ook mijn lieve mannetje mee via skype. Ik was nauwelijks verstaanbaar, maar ik vond het geweldig om hem zo een stukje Thailand te laten zien (en om hem te zien natuurlijk!) Onderweg komen we trucks tegen met mensen in de laadbak met allerlei gekleurde poncho's aan, grappige bloempotten aan de kant van de weg waar normaal een rivier doorheen stroomt, maar nu droog staat. We frissen onszelf op , eten wat en gaan met de tuktuk naar de Riverside. We lopen de bar binnen waar een band live muziek speelt, we drinken een cocktail en kletsen er gezellig op los, we dansen nog een half uur en gaan terug met de tuk tuk. Ik kan het niet laten om nog tot laat met mijn kanjer te skypen en ik val tevreden in slaap.

1. Mama:
    4 september 2014
    Nou schat je maakt wat mee op een dag,Dennie had het verteld,de rook kwam uit zijn computer,door al die uitlaat gassen van Payut.Ha Ha Ha .Heel veel reis plezier in New Zealand.Love you mam.
  2. Sonja:
    5 september 2014
    Lieve Jo,
    Wat is het toch leuk om jouw verhalen te lezen. Je begint al aardig een soort favoriete serie, net als op TV, te worden waarvan je geen aflevering wilt missen.... Hilarisch hoe je de momenten kan beschrijven die je meemaakt. Dan weer raak je me emotioneel ,om vervolgens in een schaterlach te schieten! We kijken uit naar je volgende verslag. Een nieuw land, nieuwe ervaringen...kom maar op!! Heel veel liefs van ons xxx
  3. Linda:
    5 september 2014
    Lieve Jolanda,
    Fijn om je verhalen weer te lezen en je kiekjes te bewonderen!
    Zo maak je nog eens wat mee! Leuk!
    Veel succes en plezier in Nieuw Zeeland!
    Liefs, de 3 Koningen!
  4. Niels kroonenburg:
    16 september 2014
    Ga zo door Kanjer, ben benieuwd naar je foto's! kus